A nagy vasútállomások nem is olyan régen még „mágikus” helyek voltak. Méretük és a hozzájuk kötődő műszaki innováció egyértelműen a szabad mozgás, a mobilitás, illetve más oldalról a fejlődés,gazdasági hatalom és erő jelképeivé tették ezeket az épületeket. Debrecenben 1850-ben még nem volt valódi kövezett út, ezek után a város életében is új fejezet kezdődött, amikor alig 7 évvel később ideért a vasút. Az állomás első változata egy viszonylag szerény, egyemeletes indóház volt, bár az akkori típustervek közül a legnagyobb, de a második épület 1902-ben már grandiózus palota, amely már messziről egyértelművé jelezte, hogy nem akárhol, hanem az ország egyik legjelentősebb városában áll.
Fialovszky Tamás, Hőnich Richárd, Nagy Iván, Sólyom Benedek, Jedlicska Gergő, Kenéz Gergely, Deli András, Nagy Lilla, Oláh Dániel, Oszlányi Soma, Vátyi Gergő
Szakács Barnabás, Szölöbödi Anita
Vasútállomás
Köztér
Intermodális csomópont
nyílt tervpályázat - megvétel
Debrecen, Magyarország
Vasútállomás
Köztér
Intermodális csomópont
nyílt tervpályázat - megvétel
Debrecen, Magyarország
A nagy vasútállomások nem is olyan régen még „mágikus” helyek voltak. Méretük és a hozzájuk kötődő műszaki innováció egyértelműen a szabad mozgás, a mobilitás, illetve más oldalról a fejlődés,gazdasági hatalom és erő jelképeivé tették ezeket az épületeket. Debrecenben 1850-ben még nem volt valódi kövezett út, ezek után a város életében is új fejezet kezdődött, amikor alig 7 évvel később ideért a vasút. Az állomás első változata egy viszonylag szerény, egyemeletes indóház volt, bár az akkori típustervek közül a legnagyobb, de a második épület 1902-ben már grandiózus palota, amely már messziről egyértelművé jelezte, hogy nem akárhol, hanem az ország egyik legjelentősebb városában áll.