A Řevnicei Általános Iskola épületegyüttese több évtizedes folyamat eredményeként jött létre. A legújabb elem célja méltóképpen befejezni az iskolatömböt, tiszteletben tartva a meglévő épített örökség adottságait és pótolva a jelenleg hiányzó funkciókat, oktatási tereket.
A “harmadik testvér”-t kétarcúság jellemzi. Az épületegyüttes külső kontúrján az új elem, folytatva a meglévő épületek karakterét, racionálisan szerkesztett arcot mutat, amely mögött kompakt alaprajzi struktúra rejtőzik. A belső védett kert irányába ez a szigorú térstruktúra fokozatosan fellazul és egy fedett nyitott térként működő tornácsorban végződik. Az új elem, intenzív kertkapcsolata által összeszövődik a kerttel, a létrehozott fedett nyitott terek pedig megteremtik a közösségi interakciók, találkozások helyeit mindhárom tömb tanulói számára.
Fialovszky Tamás, Kolossváry Detti, Pálfy Máté, Szántó Hunor
oktatás
nemzetközi nyílt tervpályázat - 1. díj
Řevnice, Csehország
oktatás
nemzetközi nyílt tervpályázat - 1. díj
Řevnice, Csehország
A Řevnicei Általános Iskola épületegyüttese több évtizedes folyamat eredményeként jött létre. A legújabb elem célja méltóképpen befejezni az iskolatömböt, tiszteletben tartva a meglévő épített örökség adottságait és pótolva a jelenleg hiányzó funkciókat, oktatási tereket.
A “harmadik testvér”-t kétarcúság jellemzi. Az épületegyüttes külső kontúrján az új elem, folytatva a meglévő épületek karakterét, racionálisan szerkesztett arcot mutat, amely mögött kompakt alaprajzi struktúra rejtőzik. A belső védett kert irányába ez a szigorú térstruktúra fokozatosan fellazul és egy fedett nyitott térként működő tornácsorban végződik. Az új elem, intenzív kertkapcsolata által összeszövődik a kerttel, a létrehozott fedett nyitott terek pedig megteremtik a közösségi interakciók, találkozások helyeit mindhárom tömb tanulói számára.